I morgonåker vi till Spanien!!!!! :D

Vädret i torreveija, klagar inte xD 
 
Heeeeeej!!!
Har varit sjukt dåligt med uppdatering här på bloggen (sorry) :( !!!! Men idag så kom det (äntligen) några gubbar som fixade vårat internet!! :D Kände nästan för att gå ut och krama dom när dom var färdiga xD Haha nej men fick hejda mig lite där xD Firade genom att titta på vampire diaries i stället :)  Den senaste veckan har jag varit med en del kompisar, bland annat så åkte jag och Jenca till havet en eftermiddag. Har suttit ganska så jättemycket vid datorn och spelat också xD Och snackat mycket med olika kompisar på skype. Såg också en skräckfilm för första gången i mitt liv.... Tittade på scream 1 och saw 2..... Ush säger jag bara. Skrek halsen av mig (bokstavligen, var helt hes efetråt xD) Har även lyckats få ett myggbett mellan tårna som driver mig till vansinne.
 
I morgon åker vi ÄÄÄÄÄÄÄNTLIGEN Till Spanien!!!!!! Jag, mamma, pappa och min härliga kompis Lisa ska spendera 9 dagar tillsamans :D Började räkna ner dagarna när det var 100 dagar kvar, idag står siffran 1 på räknaren (!!!). Som den blekfisen jag är så kommer jag troligtvis bränna mig sjukt mycket (som vanligt). Eftersom att jag är rödhårig blir jag inte så där fint brun som de flesta andra utan jag blir extremt röd av bara lite sol... Så solkrämen och skuggan är mina bästa vänner xD Men Lisa har också sådan hud så jag får nog sällskap i skuggan :) (och en matchande tomatbränna xD)  Mina spanskakunskaper är väll inte direkt överflödig om man säger så... Dom sträcker sig till "Hola" och "Soy alérgico a los frutos secos". Sista meningen betyder "jag är allergisk mor nötter" (enligt google translate i alla fall xD) kändes bra att kunna säga. Det är lite nu som man önskar att man hade valt att läsa Spanska istället för Tyska i skolan, men men dom kan väll förhoppningsvis engelska där också.  
 
Packlista till handbagaget! :) 
 
Idag har jag börjat packa lite och päronen var på den klassika "innan-resan-inhandlingen". Knäckebröd, mjukost, varmakoppen, nudlar och filmer stod på inhandlingslistan. Har även tömt kameran på bilder och letat fram gamla laddare och lite så. Fick ett brev från transportstyrelsen idag med mitt körkortstillstånd (wiiiieeee) har behörighet till traktor, am, a1, a2, a, b och be. Tänkte nämligen ta AM kort (moped klass 1) till hösten och för att få gå utbildningen måste man ha ett körkortstillstånd :) Nu tänkte jag fixa lite tidsinställda inlägg här på bloggen. Kommer inte ha internet så ofta när jag är i Spanien, så blir inte så mycket bloggande. Någon gång i bland om vi sätter oss på ett kafe med gratis wifi så slänger jag nog in ett snabbt inlägg från mobilen. :) I vilket fall som helst blir det nog en bildbomb och en massa info om allt vi gjort när jag kommit hem igen ;) Nej nu ska jag ringa en kompis på skype och vara lite social. 
 
KRAM! 

Kommentarer
Postat av: Geta/Gertrud/Lisa/Bloggkollega

Åhhh!! Vilken härlig text!!! Blir alldeles helt freakin TAGGAD!!! GAAAAAAH om 24 h(mindre än det) Är vi i Spaaanien!!! :D:D:D:D:D<3

2013-07-09 @ 23:15:50
URL: http://baklisorna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0