Bagels på G...

Hellu!!!!! 
Sommarlovet är i full gång men vädret håller väll inte riktigt med..... Ganska många utav mina kompisar är på konfaläger eller bortresta nu i början av sommaren så för det mesta roar jag mig själv. För några dagar sedan hittade jag ett recept på amerikanska bagels. Jag har aldrig smakat bagels men alla säger att det är jättegott så tänkte att jag ville testa att baka en sats. Så idag så blev det en bagels-bakar-dag :) Åkte iväg en sväng med cykeln till ica och köpte ingredienserna som saknades och nu har jag knådat ihop en deg som ligger nere i köket och jäser. Man skulle knåda degen ganska länge och ordentligt så är helt slut i armarna nu xD Bra träning hahahaha.... Nej men än så länge verkar det inte som om jag har misslyckats helt i alla fall. Det konstiga med bagels är att man ska koka dom i någon minut innan man gräddar dom i ugnen. Är lite nervös inför just det momentet, det gäller ju att dom håller ihop..... Nu ska degen i alla fall jäsa en timme och under tiden tänkte jag städa på rummet och bädda sängen. Om bagelsarna blir bra så lägger jag ut receptet på bloggen sedan, om inte så får jag uppdatera er om vad som gick fel.... Nej nu får jag ta mig i kragen och städa lite. 
Kramis kramis!!! :) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0